Wednesday, March 04, 2009

Islam Zaman Rasul Di Sanjung,Zaman Kini Dihina

Begitulah tajuk Forum Maulidur Rasul yang dihadiri penulis baru2 ini.
Bertempat di surau Taman Maju Jaya Fasa 3 di Cheras,Sabtu 28 Feb,selepas Solat Maghrib.
Majlis di mulakan dengan ucapan alu-aluan oleh YB Iskandar Samad yang merupakan ADUN di kawasan tersebut merangkap salah seorang EXCO kerajaan Negeri Selangor.
Memang meriah majlis yang berlangsung pada malam itu dengan dihadiri oleh YB Pakatan Rakyat.Kebetulan pulak pada hari itu adalah hari ulangtahun kelahiran Yb Iskandar.Yang ke berapa agaknya ya..Apalagi....pulut kuning la malam tu.
Gandingan sahabat panel penulis pada malam itu ialah Al Fadhil Ustaz Azhar Bin Muhammad.Beliau adalah antara sahabat baik penulis semasa menuntut di Universiti Al Azhar suatu masa dahulu.Sekarang menjadi pensyarah di UIA di Cawangan Nilai dalam Fakulti Bahasa Arab.
Hampir 2 jam kami berforum pada malam itu..dari cerita Maulidur Rasul sampailah kisah2 ajaib dan pelik di Perak.Rata2 jamaah yang mendengar nampaknya berpuas hati pada malam itu..
Majlis forum pada malam itu di akhiri dengan Laungan "TAKBIIIIIRRRRR" yang menggegarkan surau tersebut....
YA ALLAH..SELAMATKANLAH KERAJAAN PAKATAN RAKYAT KAMI..AMIIINNN!!!!YB Iskandar menyampaikan ucapan alu-aluan.Pengerusi majlis Tuan Hj Jalil,penulis Dan Ustaz Azhar Muhammad.Penulis sedang membentangkan hujah pada malam itu. Antara jamaah Muslimah yang hadir memberikan sokongan."Garang" nampaknya Ustaz Azhar ni..siap angkat jari lagi..Nah Kau BN..Yb Iskandar turut mendengar dengan penuh khusyu'.Apa agaknya yang dibisikkan oleh Ustaz Azhar kepada penulis...BIARLAH RAHSIA. Moga Yb panjang umur di dalam kebaikan dan keimanan...AMIIINNN YA RAB!!!!

2 Pandangan Anda:

Ust Halim Nasir said...

Panjang umur la kawan, baik punyo rembat. Basusun orange yg tak tahan tu.........

Ust Halim Nasir said...

Pucong punyo 3 beradik takkan nasik lamak mlm tu jo kawan..... mai jauh ni...khossah pastikan kameh ee sikik...