Tuesday, April 28, 2009

Bingkisan Dari Makkah Al Mukarramah...

Salam dari Makkah - maaf banyak2 yang dapat penulis ungkapkan kerana sudah agak lama penulis tidak mengirim khabar berita dari Makkah ni.
Al maklum,nak cari line internet di sini,bukannya senang.
Yelah,tumpang "wifi" pak arab je...kejap ada..kejap takda..letih tuu!!!
Cuaca di Makkah ni ok..lebih kurang macam di Malaysia juga..sedang2 je lah..boleh la tahan.
Jamaah yang ada sekarang ni memang ramai.macam2 bangsa ada.macam2 rupa dan perangai apatah lagi..bawak2 la bersabor..
Sehingga kesaat ini,penulis masih belum berkesempatan untuk bertemu dengan TG Nik Aziz,teringin betul rasanya nak jumpa.Belum ada rezeki lagi la tu.Yang penulis terserempak ialah dengan Tan Sri Khalid Yunus(yang rambut putih tu)..senyum je ler.apo nak buek!!
Insya Allah Jumaat pagi nanti penulis dan rombongan akan berangkat ke Madinah.Doakanlah agar semuanya selamat dalam perjalanan nanti..Insya Allah!!!
Untuk tidak menghampakan,disini penulis menyelitkan sekali beberapa foto untuk melepaskan rindu bagi pengunjung yang belum berkesempatan lagi untuk kesini..Insya Allah,satu hari nanti sampai la tu..AMIIINNNN!!!

Suasana subuh di Masjidil Haram...

Balik dari solat jumaat...ramainya manusia...

Allahu Akbar..nikmatnya solat di hadapan Kaabah...
Gua Tsur..tempat persembunyian Nabi ketika Hijrah ke Madinah
Semuanya fresh dan segar...meleleh beb!!! tak tgk aiskrim 2 riyal lagi..hehe..
Bersama rombongan di Padang Arafah...
Menuju ke Ji'ranah...Miqat untuk melakukan umrah...
Subuh di Masjidil Haram..ramainya yang Tawaf...
Tempat Saei yang kini lebih luas dan selesa..420 meter sehala..boleh tahan tu..
Indahnya Masjidil Haram...
Solat jenazah hampir setiap waktu..moga di rahmati oleh Allah...
Melaram di bilik hotel..Sofwa Tamyiz...
Inilah pintu yang dikatakan ..Babus Salam..ada macam corak batik sikit.

4 Pandangan Anda:

Kita orang KL said...

Buleh tahan jo debab ee mutawif tu. Jus mangga jgn lupo kwn.

qyla said...

p.usu.

tembab nya muka p.usu kt dalam bilik kt hotel tuh!~

hihihi.

;)

Abu Faqihah 74 said...

cama x debab kawan.tangkap gambar sendiri jugak.jarak dekat tu....memang la come..:)

anak murid ustaz said...

takde pun awek iran ustaz!!!!!!